WinWin Lottery

התבקשנו לתכנן את הממשקים של מערכת מבוססת web המהווה פלטפורמה להשתתפות קבוצתית להגרלות הלוטו של מפעילת הלוטו הבריטי Camelot

אסטרטגיית המוצר
החיבור בין תכנית עסקית לתכנית העבודה

המערכת הינה זרוע מרכזית במערך שאמור להוביל את החברה להצלחה עסקית. תוך למידת החזון העסקי, תשתיות המיזם, התכנית העסקית, מצב השוק ומגמות הצרכנות בתחום הלוטו בשוק המטרה, בחרנו את הלקוחות שמתאימים מבחינה אסטרטגית לאתגרים שבשלב ההשקה, וכפועל יוצא הגדרנו את "חווית המשתמש" – סט הערכים שיובילו בטבעיות את המשתמשים לבצע את הפעולות והתהליכים אשר יניבו עבורנו את ההצלחה העסקית.

פונקציונאליות, ארכיטקטורה ו - Flow

מימוש היעדים האסטרטגיים לכדי תהליכים ופעולות במערכת. במסגרת שלב זה התאמנו את רכיבי המערכת למניעים האמיתיים של המשתמשים, ובנינו את הנתיבים בהם אנחנו רוצים להוביל אותם.

נבחנו מודלי הניווט והטרמינולוגיה הבסיסית מול משתמשים שגייסנו לבדיקות. בנוסף, עודכן מפרט הרכיבים הגולמי שנמסר בתחילת הפרויקט ע"י הלקוח – חלק מהרכיבים עודכנו והתבררו, וחלק מהם נמצאו לא רלוונטיים ולכן הוסרו מהמפרט. כמו כן, בתום שלב זה כבר היה ברור מה הם רכיבי הליבה של המערכת, והתהליך המרכזי עליו שיהווה את הבסיס הוויזואלי למוצר.

קונספט ממשק
שרטוט ועיצוב UI של רכיבי הליבה

אפיון ויזואלי של לב המערכת: רכיבי הליבה שהוגדרו היו העמוד הראשי, תהליך הזמנה של משתמש חדש, הרשמה ותשלום ראשוניים. תוך אפיון רכיבי הליבה צפו שאלות חדשות הנוגעות לתמחור: איך יהיו בנויות החבילות, מה יהיו הערכים שיוצגו בהן, ומה יהיה המחיר הסופי לצרכן. כמו כן, התחילה להתגבש הטרמינולוגיה של הפעולות שהוגדרו אסטרטגית כמרכזיות במוצר.

בדיקות שמישות: את הסקיצות של רכיבי הליבה הפגשנו עם משתמשים לבדיקה. השתדלנו לגייס לצורך כך את המשתמשים הקרובים ביותר ללקוחות האסטרטגיים שהגדרנו בתחילת התהליך. הפידבקים שלהם עזרו לנו לחדד את המסרים, לפשט את הארכיטקטורה, ובעיקר לוודא הממשקים שתכננו גורמים למשתמשים לפעול כמו שרצינו, לפי התכנית העסקית.

אבטיפוס ויזואלי
השלמת השרטוט והעיצוב של כל חלקי המוצר

המעצב המוכשר של WinWin (סטודיו אסף מרון) נדרש לממש את ערכי המותג בהתאמה לתוצרי האפיון. עבדנו בשיתוף פעולה עד שהיה בידינו העיצוב המלא איתו אפשר לצאת לפיתוח.

זה השלב בו חברת הפיתוח Aurion נכנסה לתמונה. עבדנו בסנכרון מול כדי לממש טכנולוגית את הפונקציונאליות והעיצוב, תוך כדי התאמת מערכת ה CRM שפיתחו לחברה לאופי השירות שהמערכת החדשה אמורה לספק. בשלב זה היו שותפים גורמים ממערך התפעול של הלקוח, הנהלת חשבונות וספק הסליקה.

גזרנו מתוך האפיון המלא את הרכיבים המהותיים ביותר לצורך הפילוט מה שאפשר לנו להתקדם מהר ובמשאבים מינימאליים להוכחת הנחות היסוד העסקיות של המיזם.

במטרה לעזור ל"מרוץ השליחים" להתנהל באופן יעיל ובתיאום בין כל הגורמים, ניהלנו גאנט שכלל את כל הגורמים הנוגעים לפרויקט: מכותבי התוכן, ועד ליועצים המשפטיים.

תכנון הפריצה לשוק
תכנון שלבי ההשקה, הגדרת תשתית אופטימיזציה

במקביל, עזרנו להתאים את התכנית העסקית וכנגזרת שלה את יעדי המכירות ותכנית השיווק, לאור השינויים בין הרעיון העסקי הראשוני למימוש בפועל.

תוך תהליך הפיתוח של מערכות המוצר, ובהתאם לתכנית העסקית המעודכנת, גיבשנו את צרכי הפיתוח לשלבים הבאים: בטא, השקה "שקטה", השקה "מלאה". לצורך כך בנינו תשתית שתאפשר לנו לבחון פרמטרים שונים בהצלחת המוצר ע"פ משפכי השיווק ונתוני השימוש של הלקוחות והמבקרים.

ניהול המוצר ואופטימיזציית ביצועים
המשך ליווי אחרי ההשקה

אנחנו ממשיכים ללוות את החברה גם בשלבים הבאים, על מנת לבצע אופטימיזציה שתשאיר את המוצר כמוביל בתחומו. הרף הראשוני בד"כ לא מספיק אפילו אם הוא גבוה מאוד, אנחנו מאמינים שהדרך להצליח לאורך זמן היא לדאוג להיות אלו שלומדים מהר מהמתחרים ויודעים לממש את המסקנות בצורה הנכונה והיעילה ביותר.