חזרה לבלוג

מה זה אומר Lean Startup?

מי שפעיל במרחב הדיגיטלי ודאי כבר נתקל בצמד המילים Lean Startup, אולם מסתבר שיזמים ואנשי עסקים שמגיעים מעולמות תוכן אחרים אינם בקיאים בפרקטיקות, במתודות, בטרמינולוגיה ובעיקר במהפכה שהתפיסה הזאת מחוללת בעולם המוצרים הדיגיטליים. בניגוד להמון באז-וורדס מסביבנו, מדובר במגמה ניהולית שתופסת יותר ויותר תאוצה, מסדרת מגמות שקדמו לה לכדי פרקטיקות יישומיות, תוך שהיא "סוחטת את הלימון" ממשאבי הארגונים שפועלים על פיה, ומספקת מוצרים ושירותים טובים יותר לצרכנים והמשתמשים.

המושג הזה מיוחס לEric Riess, יזם סדרתי שראה חוט שמקשר בין הכישלונות העסקיים שחווה, ומתוכם הסיק תובנות על בסיסן הוא פיתח מתודולוגיית פיתוח חדשנית וכינה אותה בשם Lean Startup. מאז 2011 בה התחיל Reiss להפיץ את משנתו היא צומחת ומתפתחת, תוך שהיא שואבת מתפיסות ניהוליות וייזמיות ותיקות ממנה.

התרגום הרווח: "סטארט-אפ רזה". לעניות דעתי פחות משקף את התפיסה, זאת מכיוון שלא מדובר בטכניקה לצמצם בעלויות רק כדי לשלם פחות, אלא לעבוד יעיל יותר כדי להוציא את המקסימום מהתקציב תוך שמירת כוחות לקראת האתגרים הבאים, ולכן אני לוקח את הLean מהמקום של היעילות והבלתי אמצעיות, או כמו שאני אוהב לכנות את זה: "סטארט אפ זריז". עוד אתעמק בעקרון הזריזות בפוסט הבא.

אז אחרי פינת הלשון, נחזור לענייננו.

בשנים האחרונות נחשפתי לעסקים שנתנו תוקף מהעולם האמיתי לתאוריית התפיסה ה"זריזה". הגיעו אלי עסקים שבאמצעות הפרקטיקות הללו הצליחו להקטין עלויות פיתוח בשני שליש תוך כדי שהם גורפים ביצועים עסקיים מרהיבים, ומנגד ראיתי עסקים שלא סיגלו לעצמם את הפרקטיקות הללו, מה שגרם לחלקם לקרוס בטווח המיידי, חלקם בטווח הבינוני, ולמעטים ששרדו לבזבז מאות אלפי שקלים והמון זמן.
זאת הסיבה שהחלטתי לכתוב סדרה של פוסטים בהם אסביר בתמציתיות את הנושאים שאני מוצא כעיקריים להנחלת החשיבה ה"זריזה", במטרה לתת כלים מידיים לפעולה, ובמקביל לגרות אתכם היזמים ואנשי העסקים שעומדים לקראת פיתוח מוצר או ייזום של סטארט אפ חדש, להבין את החשיבות בהבנה של המתודולוגיות הללו באופן שיגרום לכם לברר כיצד להנחיל אותן בארגונים שלכם.

בפוסט הבא נדבר על הערובה היחידה לשימור יתרון עסקי בעולם העסקים התחרותי של ימינו.

רוצים לקבל עדכון כשהוא עולה? הצטרפו כאן לרשימת התפוצה.

מצאתם שגיאה? יש לכם שאלה? אני מזמין אתכם לפנות אלי Erez@simplyUx.co.il

  • http://simplyux.co.il/wp-content/uploads/2014/08/icon-settings.png

    השירותים שלנו

    • אפיון חווית משתמש (UX)
    • אנליטיקס ושיפור יחסי המרה
    • מיתוג: לוגו, קופירייטינג וקריאייטיב
    • עיצוב ממשק משתמש (UI)
    • פיתוח אתרי מסחר ואפליקציות

    הדרך הטובה ביותר להבין מה אנו עושים היא לבקר בסיפור המקרה או לפנות אלינו במייל לקבלת פרטים נוספים:

    contact@simplyux.co.il

  • http://simplyux.co.il/wp-content/uploads/2014/08/-------------------.png

    הידעת?

    השלב הראשון בפיתוח מערכת או שירות מבוסס תוכנה הוא אפיון אסטרטגי.

    איך אנחנו יודעים?
    ניסיון של עשרות פרויקטים לימד אותנו 2 עובדות שכל יזם ומנהל פרויקט חייבים לדעת:

    בממוצע:

    עלות פיתוח

    פי 3 בפרויקטים ללא אפיון אסטרטגי.

    עלות גיוס לקוח
    פי 7 בפרויקטים ללא אפיון אסטרטגי.

    לסיכום:

    אין תחליף לחווית משתמש מבוססת מחקר