ניתוח התנהגות גולשים ושיפור יחסי המרה

שילוב מנצח של חכמת ההמונים, KPI’s, ומתודולוגיית UX ייחודית, משמר יתרון עסקי לאורך זמן.

אסטרטגיה לפני טכניקה

לפני שנסביר מה אנחנו עושים, ולמה זה לא מספיק להתקין גוגל אנליטיקס או תוכנת סטטיסטיקה אחרת באפליקציה \ מערכת שלך, המשפט הבא (בתרגום חופשי) הלקוח מהספר "The Lean Startup" של אריק ריס (מומלץ!) יתאר את חרדת הקודש בה אנחנו ניגשים לנושא:

"יתרון הראשוניות משמעותי מספיק רק לעיתים נדירות. הערובה היחידה לנצחון לאורך זמן היא היכולת ללמוד וליישם מהר יותר מכל המתחרים".

כל בעלים או מנכ"ל של עסק דיגיטלי חייב להבין ולהפנים את המשפט הזה (מי שמבין אותו היטב מוזמן לדלג על ההסבר) – אם הגעתם לאתר שלנו וזה יסתכם רק בהפנמת המסר שלהלן, באתם על שכרכם, ובענק!

יש המון גורמים שמחפשים הזדמנויות טובות להשקעה בעולם העסקי. זה לא משנה אם מדובר באנג'ל, קרן הון סיכון, שותף אסטרטגי, כולם מסתכלים על הפוטנציאל העסקי ובשורה תחתונה מה הסיכוי לעומת הסיכון. אבלואציה של חלום זה משהו מאוד נזיל,אבל שמדובר בעסק שיש לו משתמשים ו\או לקוחות, האבלואציה הופכת לברורה יותר. בעולם של עסקים עם אוריינטציה דיגיטלית, זה מתחדד עוד יותר.

חשבו על אפליקציה עסקית חדשנית שפורצת לשוק ומצליחה להתקדם בצורה בטוחה לכיוון הגשמת החזון העסקי של בעליה. האפליקציה הזאת מצאה שיש שוק, יש צורך אמיתי, ומצאה דרך חדשה לענות על הצורך הזה. המשתמשים ו\או הלקוחות הופכים את הסיפור לודאי יותר, וברור שכל שנותר עכשיו זה לצמוח ולפרוץ.

את המסקנה הזאת מבינים גם גורמים עסקיים מתחרים, שבקלות יחסית יכולים להתגלח על הזקן שלכם ולהדביק את הפער. יתרה מזאת, אם יש להם יותר משאבים (ותמיד יש מישהו עם יותר יותר משאבים) יכול להיווצר מצב בו יתרון הראשוניות שהיה לכם הפך מ"רף כניסה" למדרגה עבור המתחרה. אז איך בכל זאת יש סיפורי הצלחה?
צוות ממוקד שמשתמש בתשתית נכונה של אופטימיזציה, שהמודל שלו מחובר לחוכמת ההמונים, גורם לכך שחברות גדולות יותר, רוצות לשלם הרבה כסף כדי להוציא אותו מהמרוץ, כמו למשל הרכישות של אינסגרם ו-Whatsapp,ע"י פייסבוק. 

הם ידעו ללמוד וליישם את מסקנותיהם מהר יותר מכולם. 

 אנליזה ברובד הטכני: למה זה לא מספיק

אי אפשר להתקדם בלי למדוד אפקטיביות. עלות \ תועלת זה מושג בסיסי בכל קמפיין שיווקי, וההיגיון הבסיסי מאחורי זה הוא שכמידע, עלות קמפיין שיווקי חסרת משמעות לצורך קבלת החלטות, הדרך היחידה שהמידע הזה יהיה בעל ערך היא להפגיש אותו עם הרווח שהופק בעקבותיו – אם השקעתי 1000 ₪ בקמפיין והוא יצר עבורי הכנסה של 500 ₪, מדובר בקמפיין הפסדי, ועדיף לנתב את התקציב לדברים אחרים. לעומת זאת, אם השקעתי בקמפיין 1000 ₪ והוא יצר הכנסה של 2000 ₪, ארצה להגדיל את התקציב המושקע בקמפיין הזה גם ל100,000 ₪.

קמפיין של 1000 ₪ (למשל, פרסום בפייסבוק) הוביל 1000 מבקרים לדף נחיתה שהמיר ב3% את המבקרים ללקוחות, מה שיצר הכנסה ראשונית של 2000 ₪. זה סוג ניתוח נפוץ מאוד בעולם הווב אנליטיקס, ובעל ערך משמעותי עבור כל עסק. מידע כזה יכול לעמוד כהשוואה לקמפיינים אחרים עם ריווחיות נמוכה יותר במטרה לבחון היכן שווה להשקיע בין ערוצי השיווק השונים. דרך נוספת להשתמש במידע הזה היא לשנות אלמנטים בחוויית המשתמש באופן שיגדיל את יחסי ההמרה מ3% ליותר.

היכרות טובה עם כלים אנליטיים הים יכולת טכנית חשובה, אולם נשארת ברובד של מערכת \ תוכנה. היכולת הזאת הופכת ליתרון יחסי כאשר הכח המפעיל אותה מבין את החזון העסקי, ואת האסטרטגיה להשגתו. איך זה בא לידי ביטוי? למשל, בואו נסתכל על אנליזה של ביצועים בדף נחיתה.

מה עושים עסקים של מאות מיליונים?

דף נחיתה "קלט" 1000 מבקרים. 30 מתוכם הפכו ללקוחות. נהדר. האם בזה נגמר הקשר שלנו עם ה"מבקרים" הללו? ברור שלא. אנחנו רוצים להבין מה קרה איתם אחרי שהפכו ללקוחות – איך זה לשרת אותם, מה תדירות הרכישות שלהם, מה שווי הלקוח שלהם, אורך חיי הקשר איתם, ומתוך כך לגזור מסקנות אחורה לגבי הקמפיינים השיווקיים מהם הגיעו.

בואו נשכלל את הדוגמה הנ"ל. בואו נגיד שהעסק משתמש ב-2 ערוצי שיווק: פרסום בגוגל ופרסום בפייסבוק (מאמר מוסגר: חשוב להבהיר שבדר"כ זה לא מספיק וצריך להשתמש בערוצים מגוונים, אבל זה כבר נושא אחר). כל קמפיין מקבל תקציב של 1000 ₪.

  • קמפיין פייסבוק ממיר ב-3%, מה שמייצר הכנסה ראשונית של 2,000 ₪.
  • קמפיין גוגל ממיר ב2.8% מה שמייצר הכנסה ראשונית של 1,867 ₪.

לכאורה, קמפיין פייסבוק רווחי יותר, זה לפחות מה שאנליזה בסיסית מראה.
עכשיו בואו נכניס פרמטר נוסף – הכנסות שנתיות מלקוח – איך נראים הנתונים בהסתכלות ברובד הזה:

  • לקוח שמגיע מקמפיין פייסבוק, מכניס בשנה 10,000 ₪.
  • לקוח שמגיע מקמפיין גוגל, מכניס בשנה 33,600 ₪.

בדוגמה הזאת, לאור הנתונים הללו מסתבר שקמפיין גוגל יותר ריווחי. ועדיין, לא הסתכלנו על כל התמונה.

  • לקוח מהקמפיין בפייסבוק מצרף בממוצע לקוחות שמייצרים הכנסה שנתית של 58,600 ₪.
  • לקוח מהקמפיין בגוגל מצרף בממוצע לקוחות שמייצרים הכנסה שנתית של 2,000 ₪.

שוב התהפכה הקערה על פיה, ומסתבר שלקוח שהגיע מהפרסום בפייסבוק מכניס בשנה 68,600 ₪ בעוד שלקוח שהגיע מפייסבוק מכניס 35,600 ₪. אלו רק 3 מתוך עשרות מימדים שיש לקחת בחשבון. הנמשל מהדוגמה הנ"ל הוא שככל שנעמיק לדעת, המסקנות שלנו יהיו מדוייקות יותר, העלויות שלנו יהיו קטנות יותר, והרווחים שלנו גדולים יותר.

לסיכום

המערך הדיגיטלי הוא זרוע של העסק, ומטרתה להשתלב בפעילות העסקית לרוחב ולעומק. אנחנו מבינים את זה באמת. החברות המובילות בכל תחום לא יכולות שלא להכנס לרבדים הללו, ואנחנו מזמינים אתכם להשתמש בKnow How שלנו כדי להפוך לחברה כזאת בעצמכם!
אנחנו לומדים את החזון העסקי שלכם, מפתחים ומטמיעים יחד אתכם את אסטרטגיית הצמיחה שלכם, ומלווים את הדרך שלכם להצלחה ע"י אופטימיזציה מתמדת של הביצועים העסקיים שלכם. יחד עם היכולת להעמיד תשתית מעקב ולגזור מסקנות אנליטיות, אנחנו נעזרים במומחיות שלנו בעולם ה-UX מה שמייצר את חווית הלקוח האולטימטיבית עבור הקהל שלכם, ככלי לרווחיות המקסימלית של העסק שלכם.

  • http://simplyux.co.il/wp-content/uploads/2014/08/icon-settings.png

    השירותים שלנו

    • אפיון חווית משתמש (UX)
    • אנליטיקס ושיפור יחסי המרה
    • מיתוג: לוגו, קופירייטינג וקריאייטיב
    • עיצוב ממשק משתמש (UI)
    • פיתוח אתרי מסחר ואפליקציות

    הדרך הטובה ביותר להבין מה אנו עושים היא לבקר בסיפור המקרה או לפנות אלינו במייל לקבלת פרטים נוספים:

    contact@simplyux.co.il

  • http://simplyux.co.il/wp-content/uploads/2014/08/-------------------.png

    הידעת?

    השלב הראשון בפיתוח מערכת או שירות מבוסס תוכנה הוא אפיון אסטרטגי.

    איך אנחנו יודעים?
    ניסיון של עשרות פרויקטים לימד אותנו 2 עובדות שכל יזם ומנהל פרויקט חייבים לדעת:

    בממוצע:

    עלות פיתוח

    פי 3 בפרויקטים ללא אפיון אסטרטגי.

    עלות גיוס לקוח
    פי 7 בפרויקטים ללא אפיון אסטרטגי.

    לסיכום:

    אין תחליף לחווית משתמש מבוססת מחקר